Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.
Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
Bunt 2 latka – jak sobie z nim radzić
Opis
Webinarium
Tematem naszego spotkania będą dwulatki. Spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego dzieci w tym wieku buntują się, jak zmienia się ich funkcjonowanie i co jako rodzice możemy zrobić, aby wesprzeć dziecko i skutecznie radzić sobie w codziennych sytuacjach.
Bunt dwulatka zazwyczaj pojawia się między 18, a 26 miesiącem życia. Jest to bardzo ważny wręcz niezbędny okres w rozwoju dziecka wynikający z jego dojrzewania. W tym czasie zmienia się funkcjonowanie układu nerwowego, sfery poznawczej i emocjonalnej. Dziecko zaczyna uświadamiać sobie swoją odrębność oraz różnicę między oczekiwaniem, a możliwością jej realizacji. Kiedy dziecko nie może dostać tego, na czym mu w danym momencie zależy popada w frustrację i złość. To jak dziecko manifestuje swoją złość w dużej mierze zależy od temperamentu dziecka. Są dzieci, których zachowania są bardzo „spektakularne” np. bicie, kopanie, rzucanie się po ziemi, czy też uderzanie głową. Inne tylko płaczą lub biernie akceptują stan rzeczy.
Maluszki w tym okresie chcą wyrażać siebie, ale brak kontroli własnych emocji skutkuje napadami złości, rozdrażnieniem, marudzeniem, czy tez ogólnym dyskomfortem.
To w jaki sposób my jako rodzice reagujemy w sytuacji zaistniałej złości wzmocni daną reakcje dziecka, bądź ją osłabi. Maluszek uczy się określonych zachowań w odpowiedzi na otoczenie. Szybko zaczyna zdawać sobie sprawę, iż dane zachowania przynoszą, bądź nie korzyści. Mechanizm ten ma swoje korzenie w teorii behawioralnej jako jedno z praw uczenia się tzw. „prawie efektu” , które możemy interpretować w następujący sposób. Jeśli po wystąpieniu określonej reakcji czeka nas nagroda to zwiększa się prawdopodobieństwo pojawienia się tego zachowania w przyszłości. Jeśli czeka nas kara prawdopodobieństwo utrwalenia się reakcji spada. Przekładając to prawo na codzienne sytuacje z dzieckiem informuje nas ono o tym, iż tylko od naszej reakcji będzie zależało, czy określone zachowania dziecka będą się utrwalały, bądź nie.
Sposoby reagowania rodzica:
- Postaraj się zrozumieć i zaakceptuj ten czas w rozwoju dziecka. Akceptacja nie jest przyzwoleniem, tylko zrozumieniem, iż reakcje dziecka będą intensywne. Najczęściej czas buntu trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy. Rozwój dziecka to niekończąca się sinusoida. Są miesiące względnego spokoju, a po nich następuje bunt. Tak wygląda rozwój człowieka i świadomość tego daje nadzieję, iż zachowanie minie.
- Kiedy dziecko jest w złości nie pouczaj, nie tłumacz. Ono i tak nie słucha naszych argumentów. Dziecko w tym wieku jest silnie egocentryczne, nastawione na swoje potrzeby. Słowa „mamie jest przykro”- nie są żadnym argumentem i motywacją do zmiany.
- Prostym sposobem jest u maluszków próba odwrócenia uwagi i przekierowania jej na coś atrakcyjnego. U małych dzieci dominuje uwaga mimowolna, więc jest szansa, iż dziecko szybko zapomni z jakiego powodu się złości.
- Unikaj ośmieszania, to niekorzystnie wpływa na samoocenę dziecka. Nazwij zachowanie, nie etykietuj dziecka.
- Nazwij trudne emocje dziecka i opisz je stosowanie do sytuacji. To daje poczucie zrozumienia.
- Pozwól dziecku wyrażać wszystkie emocje, ale naucz jak może robić to w sposób akceptowalny społecznie.
Bunt 2 latka – jak sobie z nim radzić
Cele:
- Zapoznanie słuchacza z rozwojem dziecka.
- Analiza kryzysów rozwojowych z uwzględnieniem dzieci dwuletnich.
- Wprowadzenie do podstawowych praw uczenia w koncepcji teorii behawioralnej
- Analiza funkcjonalna konkretnych przypadków
- Ukazanie sposób radzenia sobie w trudnych sytuacja z dzieckiem poprzez przytoczenie konkretnych przykładów
Adresaci
-
Rodzice,
-
nauczyciele,
-
organizatorzy wypoczynku,
-
wychowawcy kolonijni,
-
pracownicy ośrodków kultury.
Prowadzący
Magdalena Lech – mgr psychologii klinicznej,
- terapeuta technik behawioralnych, terapeuta Instrumental Enrichment, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju
- dyrektor w Niepublicznej Poradni Psychologiczno- - Pedagogicznej „Kraina Uśmiechu”,
- koordynator terapeutyczny w przedszkolach „Kraina Uśmiechu” i szkole podstawowej „Kraina Uśmiechu”
- od 16 lat systematycznie pogłębiam swoją wiedzę w zakresie pracy z dziećmi na każdym etapie rozwojowym
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)
- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są bezradni, źli i zmęczeni … czyli kilka słów o komunikacji na linii nauczyciel – rodzic
- Nowoczesne metody aktywizujące w przedszkolu i szkole podstawowej
- Niepowodzenia szkolne, czyli o dysortografii, dyskalkulii, dysgrafii i dysleksji.
- Nauczyciel … Mentor, Partner, czy Towarzysz ?
- Powrót do szkoły - pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci i młodzieży
- Asertywny nauczyciel. Jak mówić NIE i dbać o swoje granice?
- Uwarunkowania zachowań trudnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jak mieć dłuższy lont? O złości, frustracji i stresie w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu / szkole – pełna dokumentacja
- W szkole … po pandemii
- UCZEŃ / PRZEDSZKOLAK Z UKRAINY. Wskazówki dla nauczycieli
- Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?