Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.
Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
Bunt nastolatków – wyzwanie rodziców
Opis
Webinarium
Tematem naszego spotkania są nastolatki i to co dzieje się z młodym człowiekiem w okresie dorastania. Jest to trudny czas dla samych dzieci, ale również rodziców, którzy często czują się bezradni wobec zmian jakie dokonują się u ich dzieci.
Webinarium ma na celu przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu rozwoju dziecka w okresie adolescencji.
W moim wystąpieniu będę chciała scharakteryzować młodego człowieka w procesie dojrzewania oraz zaproponować techniki komunikacji oraz kształtowania wzajemnych relacji dziecko – rodzic tak, aby z sukcesem przejść ten trudny rodzicielsko okres.
Na bunt nastolatka wpływa wiele zmian rozwojowych tj. zmiany hormonalne, a co za tym idzie wygląd zewnętrzny, zachowanie, kształtowanie się tożsamości młodej osoby, potrzeba zmian w funkcjonowaniu społecznym. Młoda osoba często doświadcza dysonansu pomiędzy chęcią bycia dorosłym, a poczuciem bezradności, gdyż nadal jest jeszcze dzieckiem. To ogranicza i powoduje frustrację.
U każdej młodej osoby proces dorastania przebiega inaczej. Część musi się „wyszumieć” inni przeżywają bunt w ciszy, wycofaniu lub co gorsza nie podejmują buntu. Na to jak dziecko dorasta ma wpływ jego temperament i kształtująca się osobowość. Można odwołać się do „Wielkiej Piątki” na którą składa pięć czynników osobowości: ekstrawersja, ugodowość, sumienność, neurotyczność i otwartość na doświadczenia. Pewne cechy temperamentu zwiększają prawdopodobieństwo występowania określonych zachowań u młodych ludzi.
Dziecko w okresie nastoletnim buduje obraz siebie i swojej tożsamości. Na ten proces istotnie wpływa grupa społeczna, czas kulturowy w którym młody człowiek dojrzewa. Ten proces ustalania odrębności i poszukiwania siebie zaczyna się często od prostych rzeczy jak np. zmiana wyglądu poprzez nową fryzurę, ubiór, kolczyki itp. Zazwyczaj potrzeba eksperymentowania manifestuje się poprzez próby z papierosami, alkoholem, czy seksem. Zazwyczaj jest to coś zakazanego, gdyż daje poczucie wolności. Kolejną kwestią jest testowanie granic w relacjach z rodzicem. Dziecko w tym czasie często ma poczucie omnipotencji, nie myśli o konsekwencjach. Rady, czy zakazy rodziców chce łamać, gdyż to one ograniczają potrzebę wolności. Jest to też czas idealizmu i poszukiwania nowych autorytetów. Często te autorytety budzą kontrowersje szczególnie u rodziców, co jest zarzewiem konfliktów.
Musimy pamiętać, iż dobrze rozwiązany kryzys tożsamości pozwala na wykształcenie się stabilnego „Ja”, z prawidłowo ukształtowaną samooceną, wiarą w ideały i swoje przekonania. Dlatego uważam, iż bunt u młodego człowieka jest bardzo ważny. Obserwuje się, iż dzieci które nie przeszły tego okresu mogą w życiu dorosłym doświadczać kryzysów w ustalaniu relacji z innymi oraz realizacją swoich potrzeb.
Co wobec tego może robić rodzic jak ma sobie radzić?
- w rozmowach utrzymuj spokój, nie podnoś głosu, czasem młodym osobom chodzi o to, żeby nas zdenerwować,
- zawsze daj szansę dziecku na przedstawienie swoich racji,
- nie dodawaj zbędnych komentarzy,
- jeśli musisz czegoś zabronić wytłumacz dlaczego,
- ustalaj granice w sposób elastyczny, daj szansę do negocjacji,
- nie porównuj „Ja w Twoim wieku”… to inna czasy i doświadczenia
Na koniec dodam, iż nadzieję daje fakt, iż często z młodych buntujących się osób wyrastają niejednokrotnie jednostki wybitne.
Bunt nastolatków - wyzwanie rodziców
CELE:
- Zapoznanie słuchacza z podstawową wiedzą dotyczącą zmian rozwojowych dziecka.
- Analiza koncepcji rozwoju człowieka ze szczególnym uwzględnieniem okresu adolescencji.
- Wprowadzenie metod skutecznej komunikacji z dzieckiem.
- Omówienie technik wychowawczych sprzyjających poprawie relacji rodzic – dziecko.
- Omówienie technik w ujęciu terapii poznawczo-behawioralnej tj. system PZK, rodzaje konsekwencji
Adresaci
-
Rodzice,
-
nauczyciele,
-
organizatorzy wypoczynku,
-
wychowawcy kolonijni,
-
pracownicy ośrodków kultury.
Prowadzący
Magdalena Lech – mgr psychologii klinicznej, oligofrenopedagog
- terapeuta technik behawioralnych, terapeuta Instrumental Enrichment,
- na co dzień mama nastolatki, stąd wiedza poparta doświadczeniem
- dyrektor i terapeuta w Niepublicznej Poradni Psychologiczno- - Pedagogicznej „Kraina Uśmiechu”,
- koordynator terapeutyczny w przedszkolach „Kraina Uśmiechu” i szkole podstawowej „Kraina Uśmiechu”
- od 16 lat systematycznie pogłębiam swoją wiedzę w zakresie pracy z dziećmi na każdym etapie rozwojowym
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)
- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są bezradni, źli i zmęczeni … czyli kilka słów o komunikacji na linii nauczyciel – rodzic
- Nowoczesne metody aktywizujące w przedszkolu i szkole podstawowej
- Niepowodzenia szkolne, czyli o dysortografii, dyskalkulii, dysgrafii i dysleksji.
- Nauczyciel … Mentor, Partner, czy Towarzysz ?
- Powrót do szkoły - pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci i młodzieży
- Asertywny nauczyciel. Jak mówić NIE i dbać o swoje granice?
- Uwarunkowania zachowań trudnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jak mieć dłuższy lont? O złości, frustracji i stresie w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu / szkole – pełna dokumentacja
- W szkole … po pandemii
- UCZEŃ / PRZEDSZKOLAK Z UKRAINY. Wskazówki dla nauczycieli
- Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?