Część 1: Zaburzenia integracji sensorycznej w spektrum autyzmu - Wprowadzenie

Dostępność: duża ilość
Cena: 50,00 zł 50.00


ilość szt.
* - Pole wymagane

Opis

Webinarium

W tej części webinaru zostaną przedstawione zagadnienia dotyczące podstaw teoretycznych występowania zaburzeń integracji sensorycznej w zakresie: neurofizjologii, nowej nozologii oraz częstości ich występowania, głównie w odniesienie do dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Zostaną zaprezentowane następujące zagadnienia: nadreaktywności i podreaktywności sensorycznej, omówione wszystkie rodzaje przetwarzania sensorycznego: słuchowe, wzrokowe, przedsionkowe, dotyku, smaku, węchu a także zagadnienie dotyczące wzorców motorycznych w tej grupie pacjentów. Konieczne będzie również wyjaśnienie zagadnień podstawowych takich jak: próg pobudliwości na bodźce sensoryczne, przetwarzanie sensoryczne w zależności od czasu i intensywności bodźca, modulacja w odniesieniu do pozycji ciała i ruchu, modulacja doznań sensorycznych i ich wpływu na emocje oraz poziom aktywności. Następnie wprowadzimy teorię w praktykę w drugiej części webinaru.


Zaburzenia integracji sensorycznej w spektrum autyzmu - Wprowadzenie

Teoretyczne:

  • Zapoznanie z podstawami teorii dotyczących neurofizjologicznych podstaw integracji sensorycznej.
  • Przedstawienie wiedzy dotyczącej charakterystyki zaburzeń SI w grupie dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju w porównaniu do dzieci neurotypowych.

Poznawcze:

  • Przedstawienie założeń teoretycznych na przykładzie pacjentów ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym.
  • Przedstawienie dysfunkcji procesów SI w przypadku dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu w perspektywie ich codziennego funkcjonowania.

Utylitarne: 

  • Wprowadzenie do metod pracy w przypadku występowania zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.

Adresaci
  • Nauczyciele
  • Pedagodzy
  • Fizjoterapeuci
  • Rodzice dzieci
  • Opiekunowie

Prowadzący

Dr n. o zdr. Justyna Podgórska-Bednarz

Doświadczenie zawodowe: 
Adiunkt (badawczo-dydaktyczny) - Katedra Fizjoterapii, Insytut Nauk o Zdrowiu, Kolegium Nauk Medycznych Uniwersytetu Rzeszowskiego;
Fizjoterapeuta/Terapeuta Integracji Sensorycznej/Terapeuta Ręki - Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z Nadpobudliwością Psychouchową, Rzeszów;
Współpraca z wieloma ośrodkami w zakresie diagnostyczno-terapeutycznym jak i dydaktycznym. Posiada 10-letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej jak i dydaktycznej.

Wykształcenie/ważniejsze kursy i szkolenia:
Fizjoterapeuta, Specjalista Zdrowia Publicznego z zakresu profilaktyki i edukacji zdrowotnej, Oligofrenopedagog, Terapeutka Integracji Sensorycznej, Instruktorka Masażu Shantali, Terapeutka Ręki, Trenerka Umiejętności Społecznych. Uczestniczka wielu innych szkoleń i kursów pozwalających na kompleksowy dobór metod terapeutycznych do potrzeb dziecka.  

Zainteresowanie zawodowe:
ADHD, spektrum autyzmu, niepełnosprawność intelektulna, nadwaga i otyłość w populacji rozwojowej, zaburzenia integracji sensorycznej, rozwojowe zaburzenia koordynacji.

Inne:

Autorka i współautorka wielu publikacji oraz doniesień prezentowanych w czasie krajowych oraz zagranicznych konferencji. Członek European Childhood Obesity Group, Podkarpackiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego, Podkarpackiego Odziału  Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego.

Opinie o produkcie (5)

2 czerwca 2020

temat interesujący

2 czerwca 2020

to mnie interesuje....

18 czerwca 2020

Temat mnie zainteresował, ponieważ jako terapeuta integracji sensorycznej pracuję z dziećmi ze spektrum autyzmu

18 czerwca 2020

interesujące

18 czerwca 2020

ciekawy temat

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl