Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno - Terapeutycznych- warsztaty- EDYCJA II

still-life-851328_1920.jpg
  • nowość
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 100,00 zł 100.00


ilość szt.
* - Pole wymagane

Opis

Webinarium

Kształcenie specjalne to bardzo ważny obszar w działalności placówki oświatowej. Dobrze określone zasady kształcenia specjalnego w placówce, czyli tak naprawdę prawidłowo zorganizowane wsparcie edukacyjne i terapeutyczne  dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego warunkuje jego poziom funkcjonowania oraz rozwój w szkole czy przedszkolu.  Coraz częściej w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych  uczą się dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności- czy to z zaburzeniem ze spektrum, niepełnosprawnością intelektualną czy niepełnosprawnością sprzężoną. Fundamentem poprawnie określonego i realizowanego kształcenia specjalnego jest Indywidualny  Program Edukacyjno-Terapeutyczny, który powinien stanowić konkretną „instrukcję” do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dobrze skonstruowany IPET- jego cele edukacyjne i terapeutyczne dla konkretnego ucznia  warunkują i wyznaczają kierunek edukacji i rewalidacji. Dla każdego ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego szkoła czy przedszkole organizuje kształcenie specjalne. W zależności od rodzaju niepełnosprawności zatrudnia również dodatkową osobę, która będzie wspierała proces kształcenia specjalnego (do jej zadań często właśnie należy współpraca z innymi nauczycielami i np. konstrukcja IPET )

Jakie obszary powinny znaleźć się w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym?

Kto go konstruuje?

Czy istnieje wzór IPET?

W jakim czasie jesteśmy zobowiązani go przygotować?

Na te i wiele innych pytań znajdą Państwo odpowiedź w webinarium dotyczącym IPET.


Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno - Terapeutycznych- warsztaty

 

Cele: 

 

 

  1. Zapoznanie z podstawą prawną niezbędną przy konstruowaniu IPET
  2. Przedstawienie obszarów, które powinny być określone w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym
  3. Praktyczne podejście do konstrukcji Indywidualnego Programu Edukacyjno –Terapeutycznego
  4. Zdobycie umiejętności określenia i opisania najważniejszych obszarów IPET, z podziałem na cele edukacyjne i terapeutyczne
  5. Określenie znaczenia IPET, jako najważniejszego dokumentu w procesie edukacji i terapii ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego 

Adresaci

 

  • Dyrektor,
  • nauczyciel wspomagający,
  • nauczyciel-  wychowawca,
  • pedagog odpowiedzialny za prawidłową realizację kształcenia specjalnego

Prowadzący

mgr Katarzyna Bukała- Litwin

Ukończony Uniwersytet Rzeszowski: Wydział Matematyczno- Przyrodniczy, nauczyciel fizyki i matematyki, edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, terapeuta dzieci i młodzieży z zaburzeniem ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi, dyrektor pedagogiczny w Niepublicznej Specjalnej Szkole Podstawowej SOLIS RADIUS w Rzeszowie, koordynator merytoryczny przedszkola specjalnego, trener TUS. Od 6 lat współpraca z uczelniami realizującymi studia podyplomowe w zakresie kształcenia specjalnego mi.in: Collegium Balticum Szczecińska Szkoła Wyższa), prowadzenie szkoleń Rad Pedagogicznych. Ukończone kursy i szkolenia m.in.; 3 stopniowy kurs terapii behawioralnej - Stosowana Analiza Zachowania , Stymulowanie umiejętności komunikacyjnych i zdolności skupienia uwagi u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu G.Davies, Szkolenie  HANDLE ®, VB-MAPP, Funkcjonalne wykorzystanie Stosowanej Analizy Zachowania, Picture Exchange Communication System, Sposoby pracy z dziećmi i dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu – przejawiającymi zachowania problemowe – według modelu Pozytywnego Wspierania Zachowań (G.LaVigne) oraz szkolenia, warsztaty, konferencje związane z poszerzaniem wiedzy na temat zagadnień pedagogiki specjalnej, metod pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (spektrum autyzmu), zarządzania w oświacie, organizacji kształcenia specjalnego, rewalidacji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu

Opinie o produkcie (3)

18 września 2020

Witam, czy nadal można się zapisać na Webinarium?

20 września 2020

Dzień dobry teraz dopiero otrzymałam wiadomość- czy można się jeszcze zapisać? 20.09

20 września 2020

Dzień dobry czy są jeszcze miejsca na Webinarium?

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl