Konstruowanie programów terapeutycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu – warsztaty

baby-623417_1920.jpg
  • nowość
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 100,00 zł 100.00


ilość szt.
* - Pole wymagane

Opis

Webinarium

Głównym tematem spotkania jest terapia dzieci ze spektrum autyzmu. Podczas webinarium słuchacz będzie miał możliwość poznania podstawowych praw uczenia się opartych na stosowanej analizie zachowania.  Stosowana analiza zachowania kieruje się metodami naukowymi, które są poparte wieloletnimi badaniami oraz obserwacją postępów dzieci. Podczas spotkania przedstawię najważniejsze techniki behawioralne, które w efektywny sposób kształtują i rozwijają umiejętności dzieci z niepełnosprawnością.

Właściwie opisane programy terapeutyczne dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka są fundamentem efektywnej pracy terapeuty. Badania naukowe dowodzą, iż dzieci autystyczne nie uczą się efektywnie w tradycyjnym otoczeniu, stąd potrzebne są stosowane instrukcje, które usprawnią proces zdobywania kolejnych umiejętności.

Proces terapeutyczny powinien opierać się na poniższych krokach.

Krok 1 - to obserwacja i ocena funkcjonalna dziecka, przy wykorzystaniu właściwych narzędzi diagnostycznych. Słuchacz na konkretnych przykładach będzie mógł dowiedzieć się jak prawidłowo dokonać takiej oceny.

Krok 2 - to uzyskanie umiejętności w określeniu nadmiarów i deficytów behawioralnych. Nadmiary to zachowania dziecka autystycznego, których jest za dużo i to one zaburzają rozwój. Deficyty to zachowania pożądane, których jest za mało i chcemy je rozwijać. Poprawnie skonstruowany program behawioralny ma za zadanie rozwijać zachowania deficytowe, a niwelować nadmiary behawioralne.

Krok 3 – to pisanie programów.

Podczas części praktycznej webinarium słuchacz będzie mógł krok po kroku zapoznać się jak dopasować technikę do konkretnej umiejętności. W procesie edukacyjnym ważne jest tworzenie odpowiednich warunków do uczenia się tzn. odpowiednie miejsce, pomoce, formy, czas oraz intensywność oddziaływań itd. Interwencje behawioralne wobec dziecka powinny być właściwe monitorowanie poprzez notowanie procesu uczenia.

Tylko wczesna i intensywna terapia z dokładnie zaplanowanym konstruktywnym programem daje szanse na powrót dziecka do normalnego życia.


Konstruowanie programów terapeutycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu – teoria i praktyka

CELE:

Teoretyczne: 

  • Zapoznanie z podstawami założeniami stosowanej analizy zachowania.
  • Zapoznanie z technikami uczenia się w ujęciu behawioralnym.

Poznawcze:

  • Przedstawienie założeń teoretycznych na przykładzie konkretnych sytuacji.
  • Analiza konkretnych przypadków dzieci z określeniem ich nadmiarów i deficytów behawioralnych.

Utylitarne (praktyczne):

  • Wskazanie metod pracy oraz technik wspomagających pracę z dzieckiem itp.

 


Adresaci

  • Webinarium skierowane jest do nauczycieli/terapeutów pracujących czynnie z dziećmi ze spektrum autyzmu w systemie indywidualnym lub grupowym.

    Po spotkaniu słuchacz powinien znać podstawowe założenia terapii behawioralnej, oceniać poziom umiejętności dziecka, konstruować na podstawie oceny funkcjonalnej program terapeutyczny.


 

Prowadzący

Magdalena Lech,

Psycholog kliniczny, terapeuta behawioralny.

Pracuje w Niepublicznym Przedszkolu i szkole „Kraina Uśmiechu”, jako koordynator terapeutyczny. Dyrektor Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Kraina Uśmiechu”. Terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju i terapii kognitywnej. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział w kursach i szkoleniach.

Niemniej jednak to codzienna praca terapeutyczna z dziećmi jest największym wyzwaniem i źródłem inspiracji.

 

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl