Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?





Opis
Webinarium
Kształcenie specjalne ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu to bardzo ważny obszar w placówce oświatowej. To w jaki sposób zostanie zorganizowany cały proces kształcenia znacząco wpłynie na funkcjonowanie ucznia na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych w szkole/ przedszkolu. Aby proces ten przebiegał prawidłowo- oprócz zdefiniowania kierunku działań przez dyrektora placówki, znaczącą osobą w tym temacie jest nauczyciel- specjalista, który będzie potrafił na bieżąco dokonywać analizy potrzeb ucznia z zaburzeniem ze spektrum i wdrażać je w codzienne jego funkcjonowanie. Aby rola nauczyciela współorganizującego proces edukacji ucznia z zaburzeniem ze spektrum była spełniana na poziomie potrzeb ucznia, warto zapoznać się z odpowiednią podstawą prawną, z wymaganiami i oczekiwaniami wynikającymi z tego stanowiska. Dobre określenie roli nauczyciela współorganizującego proces edukacji ucznia z niepełnosprawnością pozwoli dobrze zorganizować wsparcie dla ucznia, jednocześnie pozwoli unikać błędów, które mogą wydawać się nieistotne, a znacząco wypływają na funkcjonowanie dziecka w placówce. Podczas spotkania słuchacz pozna podstawy prawne oraz wymagania dotyczące pracy nauczyciela współorganizującego. Dowie się w jaki sposób zorganizować swój warsztat pracy, aby miał sens i wpływał pozytywnie na funkcjonowanie dziecka- zarówno w placówce oświatowej jak i w środowisku rodzinnym. Zdobytą wiedzę będzie mógł wykorzystać do organizacji swojej pracy z uczniem z zaburzeniem ze spektrum, jak również wdrożyć poznane praktyki w system kształcenia specjalnego w swojej placówce.
Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?
Cele:
Teoretyczne:
-zapoznanie z podstawą prawną
-zapoznanie z zadaniami, które są stawiane przed nauczycielem współorganizującym
Poznawcze: Przedstawienie znaczenia roli osoby wspomagającej proces edukacji ucznia z zaburzeniem ze spektrum
Odpowiemy na pytania:
Dlaczego rola nauczyciela współorganizującego jest taka ważna?
Dlaczego nie może być to przypadkowa osoba?
Jakie cechy charakteru powinna prezentować osoba, która chce wspomagać/ rewalidować ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu?
Adresaci
-nauczyciel współorganizujący proces edukacji ucznia niepełnosprawnego
-pedagog
-nauczyciel przedmiotu
-wychowawca ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu
-specjalista
Prowadzący
mgr Katarzyna Bukała- Litwin
Ukończony Uniwersytet Rzeszowski: Wydział Matematyczno- Przyrodniczy, nauczyciel fizyki i matematyki, edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, terapeuta dzieci i młodzieży z zaburzeniem ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi, dyrektor pedagogiczny w Niepublicznej Specjalnej Szkole Podstawowej SOLIS RADIUS w Rzeszowie, koordynator merytoryczny przedszkola specjalnego, trener TUS. Od 6 lat współpraca z uczelniami realizującymi studia podyplomowe w zakresie kształcenia specjalnego mi.in: Collegium Balticum Szczecińska Szkoła Wyższa), prowadzenie szkoleń Rad Pedagogicznych. Ukończone kursy i szkolenia m.in.; 3 stopniowy kurs terapii behawioralnej - Stosowana Analiza Zachowania , Stymulowanie umiejętności komunikacyjnych i zdolności skupienia uwagi u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu G.Davies, Szkolenie HANDLE ®, VB-MAPP, Funkcjonalne wykorzystanie Stosowanej Analizy Zachowania, Picture Exchange Communication System, Sposoby pracy z dziećmi i dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu – przejawiającymi zachowania problemowe – według modelu Pozytywnego Wspierania Zachowań (G.LaVigne) oraz szkolenia, warsztaty, konferencje związane z poszerzaniem wiedzy na temat zagadnień pedagogiki specjalnej, metod pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (spektrum autyzmu), zarządzania w oświacie, organizacji kształcenia specjalnego, rewalidacji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu
Barbara
Interesujące mnie zagadnienie.
Danuta
Dziękuję za możliwość uczestnictwa.
Danuta
Cieszę się że mogę wziąć udział.
Burdzynka
Cieszę się że mogę wziąć udział w szkoleniu.
Burdzynka
Napewno skorzystam. Dziekuje.
Anna
Proszę o informacje o szkoleniach , konferencjach.