Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 50,00 zł 50.00


ilość szt.
* - Pole wymagane

Opis

Webinarium

Kształcenie specjalne ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu to bardzo ważny obszar w placówce oświatowej. To w jaki sposób zostanie zorganizowany cały proces kształcenia znacząco wpłynie na funkcjonowanie ucznia na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych w szkole/ przedszkolu. Aby proces ten przebiegał prawidłowo- oprócz zdefiniowania kierunku działań przez dyrektora placówki, znaczącą osobą w tym temacie jest nauczyciel- specjalista, który będzie potrafił na bieżąco dokonywać analizy potrzeb ucznia z zaburzeniem ze spektrum i wdrażać je w codzienne jego funkcjonowanie. Aby rola nauczyciela współorganizującego proces edukacji ucznia z zaburzeniem ze spektrum była spełniana na poziomie potrzeb ucznia, warto zapoznać się z odpowiednią podstawą prawną, z wymaganiami i oczekiwaniami wynikającymi z tego stanowiska. Dobre określenie roli nauczyciela współorganizującego proces edukacji ucznia z niepełnosprawnością pozwoli dobrze zorganizować wsparcie dla ucznia, jednocześnie pozwoli unikać błędów, które mogą wydawać się nieistotne, a znacząco wypływają na funkcjonowanie dziecka w placówce. Podczas spotkania słuchacz pozna podstawy prawne oraz wymagania dotyczące pracy nauczyciela współorganizującego. Dowie się w jaki sposób zorganizować swój warsztat pracy, aby miał sens i wpływał pozytywnie na funkcjonowanie dziecka- zarówno w placówce oświatowej jak i w środowisku rodzinnym. Zdobytą wiedzę będzie mógł wykorzystać do organizacji swojej pracy z uczniem z zaburzeniem ze spektrum, jak również wdrożyć poznane praktyki w system kształcenia specjalnego w swojej placówce.


Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?

 

Cele: 

 

Teoretyczne:

-zapoznanie z podstawą prawną

-zapoznanie z zadaniami, które są stawiane przed nauczycielem współorganizującym

 

Poznawcze: Przedstawienie znaczenia roli osoby wspomagającej proces edukacji ucznia z zaburzeniem ze spektrum

 

Odpowiemy na pytania:

Dlaczego rola nauczyciela współorganizującego jest taka ważna?

Dlaczego nie może być to przypadkowa osoba?

Jakie cechy charakteru powinna prezentować osoba, która chce wspomagać/ rewalidować ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu?


Adresaci

-nauczyciel współorganizujący proces edukacji ucznia niepełnosprawnego

-pedagog

-nauczyciel przedmiotu

-wychowawca ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu

-specjalista


Prowadzący

mgr Katarzyna Bukała- Litwin

Ukończony Uniwersytet Rzeszowski: Wydział Matematyczno- Przyrodniczy, nauczyciel fizyki i matematyki, edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, terapeuta dzieci i młodzieży z zaburzeniem ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi, dyrektor pedagogiczny w Niepublicznej Specjalnej Szkole Podstawowej SOLIS RADIUS w Rzeszowie, koordynator merytoryczny przedszkola specjalnego, trener TUS. Od 6 lat współpraca z uczelniami realizującymi studia podyplomowe w zakresie kształcenia specjalnego mi.in: Collegium Balticum Szczecińska Szkoła Wyższa), prowadzenie szkoleń Rad Pedagogicznych. Ukończone kursy i szkolenia m.in.; 3 stopniowy kurs terapii behawioralnej - Stosowana Analiza Zachowania , Stymulowanie umiejętności komunikacyjnych i zdolności skupienia uwagi u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu G.Davies, Szkolenie  HANDLE ®, VB-MAPP, Funkcjonalne wykorzystanie Stosowanej Analizy Zachowania, Picture Exchange Communication System, Sposoby pracy z dziećmi i dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu – przejawiającymi zachowania problemowe – według modelu Pozytywnego Wspierania Zachowań (G.LaVigne) oraz szkolenia, warsztaty, konferencje związane z poszerzaniem wiedzy na temat zagadnień pedagogiki specjalnej, metod pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (spektrum autyzmu), zarządzania w oświacie, organizacji kształcenia specjalnego, rewalidacji i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu

Opinie o produkcie (6)

19 października 2020

Interesujące mnie zagadnienie.

20 października 2020

Dziękuję za możliwość uczestnictwa.

20 października 2020

Cieszę się że mogę wziąć udział.

20 października 2020

Cieszę się że mogę wziąć udział w szkoleniu.

20 października 2020

Napewno skorzystam. Dziekuje.

10 listopada 2020

Proszę o informacje o szkoleniach , konferencjach.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl