Uczeń z zaburzeniem ze spektrum autyzmu- jak wspomagać i organizować proces kształcenia?

child-1522870_1280.jpg
  • nowość
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 50,00 zł 50.00


ilość szt.
* - Pole wymagane

Opis

Webinarium

Uczeń z zaburzeniem ze spektrum autyzmu to uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, który potrzebuje konkretnego wsparcia przy realizowaniu zagadnień podstawy programowej oraz organizacji procesu kształcenia. Pod pojęciem kształcenie specjalne należy rozumieć stworzenie przestrzeni do edukacji i terapii na poziomie placówki oświatowej.  Dobra analiza potrzeb dziecka/ ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu to  rozumienie specjalnych potrzeb edukacyjnych, a przede wszystkim wdrożenie wyrównywania szans, które zapewnią funkcjonowanie w społeczeństwie na miarę jego możliwości. Kształcenie specjalne ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu to bardzo ważny obszar w placówce oświatowej. To w jaki sposób zostanie zorganizowany cały proces kształcenia znacząco wpłynie na funkcjonowanie ucznia na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych w szkole/ przedszkolu. Aby proces ten przebiegał prawidłowo- oprócz zdefiniowania kierunku działań przez dyrektora placówki, znaczącą osobą w tym temacie jest nauczyciel- specjalista, który będzie potrafił na bieżąco dokonywać analizy potrzeb ucznia z zaburzeniem ze spektrum i wdrażać je w codzienne jego funkcjonowanie. Podczas spotkania słuchacz pozna podstawy prawne oraz wymagania dotyczące organizacji pracy z uczniem z zaburzeniem ze spektrum. Dowie się w jaki sposób zorganizować warsztat pracy, aby miał sens i wpływał pozytywnie na funkcjonowanie dziecka- zarówno w placówce oświatowej jak i w środowisku rodzinnym. Zdobytą wiedzę będzie mógł wykorzystać do organizacji swojej pracy z uczniem z zaburzeniem ze spektrum autyzmu.


Uczeń z zaburzeniem ze spektrum autyzmu- jak wspomagać i organizować proces kształcenia?

 

Cele: 

  • Teoretyczne:

-zapoznanie z podstawą prawną organizacji kształcenia specjalnego dla ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu

-zapoznanie z zadaniami, które są stawiane przed placówką i nauczycielami podczas edukacji ucznia z zaburzeniem ze spektrum

-charakterystyka ucznia ASD oraz definicja jego potrzeb

  • Poznawcze:

-organizacja kształcenia specjalnego

-jak zorganizować pracę i wspierać ucznia z ASD

-jak w praktyce realizować cele edukacyjno-terapeutyczne

-współpraca ze środowiskiem rodzinnym ucznia

-dokumentacja kształcenia specjalnego


Adresaci

  • Nauczyciel
  • Pedagog
  • Specjalista
  • Rodzic
  • Terapeuta
  • Kadra zarządzająca placówką oświatową

Prowadzący

mgr Katarzyna Bukała- Litwin

Nauczyciel fizyki i matematyki, edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, terapeuta dzieci i młodzieży z zaburzeniem ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi, certyfikowany trener umiejętności społecznych, dyrektor pedagogiczny w Niepublicznej Specjalnej Szkole Podstawowej SOLIS RADIUS. Ukończone kursy i szkolenia dot. zagadnień pedagogiki specjalnej, metod pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Współpraca z uczelniami realizującymi studia podyplomowe w zakresie kształcenia specjalnego, prowadzenie szkoleniowych Rad Pedagogicznych oraz specjalistycznych szkoleń.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl