Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.
Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
Uczeń z zaburzeniem ze spektrum autyzmu- jak wspomagać i organizować proces kształcenia?
Opis
Webinarium
Uczeń z zaburzeniem ze spektrum autyzmu to uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, który potrzebuje konkretnego wsparcia przy realizowaniu zagadnień podstawy programowej oraz organizacji procesu kształcenia. Pod pojęciem kształcenie specjalne należy rozumieć stworzenie przestrzeni do edukacji i terapii na poziomie placówki oświatowej. Dobra analiza potrzeb dziecka/ ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu to rozumienie specjalnych potrzeb edukacyjnych, a przede wszystkim wdrożenie wyrównywania szans, które zapewnią funkcjonowanie w społeczeństwie na miarę jego możliwości. Kształcenie specjalne ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu to bardzo ważny obszar w placówce oświatowej. To w jaki sposób zostanie zorganizowany cały proces kształcenia znacząco wpłynie na funkcjonowanie ucznia na zajęciach edukacyjnych i terapeutycznych w szkole/ przedszkolu. Aby proces ten przebiegał prawidłowo- oprócz zdefiniowania kierunku działań przez dyrektora placówki, znaczącą osobą w tym temacie jest nauczyciel- specjalista, który będzie potrafił na bieżąco dokonywać analizy potrzeb ucznia z zaburzeniem ze spektrum i wdrażać je w codzienne jego funkcjonowanie. Podczas spotkania słuchacz pozna podstawy prawne oraz wymagania dotyczące organizacji pracy z uczniem z zaburzeniem ze spektrum. Dowie się w jaki sposób zorganizować warsztat pracy, aby miał sens i wpływał pozytywnie na funkcjonowanie dziecka- zarówno w placówce oświatowej jak i w środowisku rodzinnym. Zdobytą wiedzę będzie mógł wykorzystać do organizacji swojej pracy z uczniem z zaburzeniem ze spektrum autyzmu.
Uczeń z zaburzeniem ze spektrum autyzmu- jak wspomagać i organizować proces kształcenia?
Cele:
- Teoretyczne:
-zapoznanie z podstawą prawną organizacji kształcenia specjalnego dla ucznia z zaburzeniem ze spektrum autyzmu
-zapoznanie z zadaniami, które są stawiane przed placówką i nauczycielami podczas edukacji ucznia z zaburzeniem ze spektrum
-charakterystyka ucznia ASD oraz definicja jego potrzeb
- Poznawcze:
-organizacja kształcenia specjalnego
-jak zorganizować pracę i wspierać ucznia z ASD
-jak w praktyce realizować cele edukacyjno-terapeutyczne
-współpraca ze środowiskiem rodzinnym ucznia
-dokumentacja kształcenia specjalnego
Adresaci
- Nauczyciel
- Pedagog
- Specjalista
- Rodzic
- Terapeuta
- Kadra zarządzająca placówką oświatową
Prowadzący
mgr Katarzyna Bukała- Litwin
Nauczyciel fizyki i matematyki, edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, terapeuta dzieci i młodzieży z zaburzeniem ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi, certyfikowany trener umiejętności społecznych, dyrektor pedagogiczny w Niepublicznej Specjalnej Szkole Podstawowej SOLIS RADIUS. Ukończone kursy i szkolenia dot. zagadnień pedagogiki specjalnej, metod pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Współpraca z uczelniami realizującymi studia podyplomowe w zakresie kształcenia specjalnego, prowadzenie szkoleniowych Rad Pedagogicznych oraz specjalistycznych szkoleń.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)
- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są bezradni, źli i zmęczeni … czyli kilka słów o komunikacji na linii nauczyciel – rodzic
- Nowoczesne metody aktywizujące w przedszkolu i szkole podstawowej
- Niepowodzenia szkolne, czyli o dysortografii, dyskalkulii, dysgrafii i dysleksji.
- Nauczyciel … Mentor, Partner, czy Towarzysz ?
- Powrót do szkoły - pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci i młodzieży
- Asertywny nauczyciel. Jak mówić NIE i dbać o swoje granice?
- Uwarunkowania zachowań trudnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jak mieć dłuższy lont? O złości, frustracji i stresie w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu / szkole – pełna dokumentacja
- W szkole … po pandemii
- UCZEŃ / PRZEDSZKOLAK Z UKRAINY. Wskazówki dla nauczycieli
- Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?