Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne u dzieci i młodzieży (również ze spektrum autyzmu). Garść praktycznej wiedzy.

zaburzenia_obsesyjno_kompulsacyjne.jpg
  • nowość
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 100,00 zł 100.00


ilość szt.
* - Pole wymagane

Opis

Webinarium

dr Izabela Fornalik

Pedagożka specjalna i edukatorka seksualna, doktor nauk humanistycznych, psychoterapeutka CBT w procesie szkolenia, członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego – Przewodnicząca Zespołu ds. Seksualności Osób z Niepełnosprawnością. Wykładowczyni na Podyplomowym Studium Wychowania Seksualnego Wydziału Pedagogicznego UW oraz na Podyplomowych Studiach „Seksuologia Kliniczna – Opiniowanie, Edukacja, Terapia” na UAM w Poznaniu. Autorka licznych publikacji, między innymi książek: Mam autyzm. Mam seksualność. I co dalej? Poradnik dla rodziców, terapeutów i nauczycieli, Jak edukować seksualnie osoby z niepełnosprawnością intelektualną? Poradnik dla specjalistów oraz Dojrzewanie. Miłość. Seks. Poradnik dla rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną.


Dzieci, u których nie zdiagnozowano zaburzeń obsesyjno-kompulsacyjnych mogą często przejawiać wstyd lub obory przed uzewnętrznieniem objawów. Zdarza się również, że nie są one świadome lub nie rozumieją tych zaburzeń. Zauważyć można, że dziecko z zaburzeniami obsesyjno-kompulsacyjnymi wykonuje codzienne czynności w sposób inny, odbiegający od ogólnie przyjętych założeń. Może to być również przejawiane nietypowym zachowaniem, myślami itp. Dlatego też ważne jest to, aby nie tylko rodzice, ale i nauczyciele rozumieli sens tych zaburzeń oraz umieli je właściwie interpretować.

Zrozumienie zaburzeń obsesyjno-kompulsacyjnych pozwala dziecku nauczyć się radzić z powstałymi objawami. Ważne jest to, aby rodzić, nauczyciel, czy terapeuta spektrum autyzmu miał odpowiednie przygotowanie, jak prowadzić właściwa terapię w oparciu o zdiagnozowane zaburzenia obsesyjno-kompulsacyjne. Wśród wybranych obsesji oraz kompulsji u dzieci (w tym u dzieci ze spektrum autyzmu) wyróżnić można:

  • Koncentracja na zagrożeniu lub duże poczucie lęku
  • Bojaźń przed wystąpieniem śmierci, choroby
  • Stale występująca wątpliwość, czy wykonywana czynność lub zachowanie jest właściwe
  • Ciągłe mycie
  • Permanentne sprawdzanie wykonywanych czynności itp.
  • Zbyt duża koncentracja na szczegółach

Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne u dzieci i młodzieży (również ze spektrum autyzmu). Garść praktycznej wiedzy

Cele:

  • Jaka jest istota zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych (OCD)?
  • Współwystępowanie spektrum autyzmu i OCD.
  • Podstawowa diagnoza – jak rozpoznać, że mój uczeń ma OCD?
  • Praca terapeutyczna z osobami z OCD.
  • Uczeń z OCD w szkole. Jak go wspierać? Jak wspierać rodziców?

Adresaci

  • Profesjonaliści (m.in., pedagodzy specjalni, psycholodzy, terapeuci) pracujący z dziećmi o nietypowym rozwoju
  • Rodzice
  • Opiekunowie tych dzieci

 

Prowadzący

dr Izabela Fornalik

Pedagożka specjalna i edukatorka seksualna, doktor nauk humanistycznych, psychoterapeutka CBT w procesie szkolenia, członkini Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego – Przewodnicząca Zespołu ds. Seksualności Osób z Niepełnosprawnością. Wykładowczyni na Podyplomowym Studium Wychowania Seksualnego Wydziału Pedagogicznego UW oraz na Podyplomowych Studiach „Seksuologia Kliniczna – Opiniowanie, Edukacja, Terapia” na UAM w Poznaniu. Autorka licznych publikacji, między innymi książek: Mam autyzm. Mam seksualność. I co dalej? Poradnik dla rodziców, terapeutów i nauczycieli, Jak edukować seksualnie osoby z niepełnosprawnością intelektualną? Poradnik dla specjalistów oraz Dojrzewanie. Miłość. Seks. Poradnik dla rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl