Webinary to wyjątkowa forma szkolenia online, bo realizowana na żywo w wirtualnym pokoju przy możliwości aktywnego uczestnictwa w szkoleniu. W wirtualnej sali szkoleniowej każdy uczestnik ma widok na prowadzącego szkolenie oraz na materiały szkoleniowe lub prezentację wyświetlaną przez prowadzącego. Dodatkowo dzięki obecności czatu uczestnicy mogą zadawać pytania, komentować, prosić o uwagi i wyjaśnienia, uczestniczyć w warsztatach i ćwiczeniach grupowych. Dzięki temu webinarium nabiera żywego, interaktywnego charakteru i jest ze swej natury niepowtarzalne.
Po zakończeniu szkolenia online jakim jest webinar można pobrać cyfrowy certyfikat w pliku pdf lub poczekać na zamówiony dedykowany certyfikat wydrukowany na kredowym papierze, który jest opatrzony pieczęcią naszej placówki.
Od wielu lat kształcimy i szkolimy nauczycieli i organizacje na podkarpaciu. Naszą placówkę wyróżnia akredytacja Kuratorium Oświaty, przyznana norma ISO 9001:2015 oraz niezliczone pozytywne opinie naszych słuchaczy i studentów. Tworząc Akademię Onlinę chcieliśmy jeszcze bardziej ułatwić nauczycielom zdobywanie kompotencji i wiedzy, niezależnie od miejsca zamieszkania, w sposób nowoczeny i przystępny.
Zrozumieć komunikację osób z ASD
Opis
Webinarium
Szkolenie dotyczy problematyki komunikacji osób z ASD. Podejmuje się w nim próbę wyjaśnienia, czym jest komunikacja, jakie są jej cechy, elementy, etapy rozwoju, jaki jest warunek skutecznego komunikowania się oraz jakie przeszkody w rozwoju komunikacji napotyka osoba z ASD. Podczas szkolenia zostanie wyjaśnione, jak należy interpretować wybrane zachowania prezentowane przez osoby z ASD jako akty komunikacyjne, które mają określone znaczenie. Podjęta zostanie próba naprowadzenia słuchacza na właściwy tok rozumowania w poszukiwaniu przyczyny tkwiącej u podłoża wybranych zachowań komunikacyjnych osób z ASD, ze zwróceniem szczególnej uwagi na podłoże sensoryczne danych aktów komunikacji.
Program nastawiony jest także na wyczulenie słuchacza, aby oceny danego zachowania komunikacyjnego dokonał z punktu widzenia osoby ze spektrum autyzmu i postarał się ją dzięki temu zrozumieć. Treść tematyk ukierunkowana jest przede wszystkim na wsparcie terapeutów oraz opiekunów osób z ASD, którzy często nie są pewni lub nie wiedzą, jak interpretować zachowania komunikacyjne (dlaczego osoba z ASD zachowuje się tak, a nie inaczej, w sposób „dziwny”), gdzie szukać ich przyczyny. Ma to istotne znaczenie zwłaszcza w przypadku osób niewerbalnych.
Zrozumieć komunikację osób z ASD
Zapoznanie uczestników z problematyką komunikacji osób z ASD. Uczestnik szkolenia:
- Dowie się, czym jest komunikacja, jakie są jej cechy, elementy, jaki jest warunek skutecznej komunikacji
- Dowie się, jakie są etapy rozwoju komunikacji w ujęciu neurotypowym, a jak to wygląda w rozwoju osoby z ASD
- Zapozna się z problemami sensorycznymi, tkwiącymi u podłoża wybranych zachowań komunikacyjnych prezentowanych przez osoby z ASD
- Nabędzie wiedzę, na co zwrócić szczególną uwagę i gdzie szukać rozwiązania, chcąc zinterpretować zachowania komunikacyjne osób z ASD
- Uwrażliwi się na trudności komunikacyjne doświadczane przez osoby z ASD
Adresaci
- Rodzice/opiekunowie dzieci z ASD
- Terapeuci pracujący z osobami z ASD
- Nauczyciele pracujący z osobami z ASD
- Osoby zainteresowane
Prowadzący
mgr Katarzyna Tokarz - neurologopeda, pedagog. Pracuje w Poradni Autyzmu Dzieci w Rzeszowie. Diagnosta i terapeuta, od 12 lat prowadząca terapie i diagnozy osób z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Wykładowca w Podkarpackim Centrum Usług Dydaktycznych. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach dotyczących problematyki ASD.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)
- Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są bezradni, źli i zmęczeni … czyli kilka słów o komunikacji na linii nauczyciel – rodzic
- Nowoczesne metody aktywizujące w przedszkolu i szkole podstawowej
- Niepowodzenia szkolne, czyli o dysortografii, dyskalkulii, dysgrafii i dysleksji.
- Nauczyciel … Mentor, Partner, czy Towarzysz ?
- Powrót do szkoły - pomysły na zajęcia integracyjne dla dzieci i młodzieży
- Asertywny nauczyciel. Jak mówić NIE i dbać o swoje granice?
- Uwarunkowania zachowań trudnych u osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jak mieć dłuższy lont? O złości, frustracji i stresie w pracy nauczyciela
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w przedszkolu / szkole – pełna dokumentacja
- W szkole … po pandemii
- UCZEŃ / PRZEDSZKOLAK Z UKRAINY. Wskazówki dla nauczycieli
- Nauczyciel prowadzący, a nauczyciel współorganizujący proces edukacji Jak podzielić obowiązki w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu?