Dyskalkulia, czyli zaburzenia zdolności matematycznych – praktyczne wskazówki





Opis
Webinarium
Trudności w liczeniu, brak umiejętności liczenia w pamięci czy nieumiejętność nauki tabliczki mnożenia nie oznacza, że uczeń nie lubi się uczyć. Może to świadczyć również o występowaniu zaburzenia nazywanego dyskalkulią, czyli zaburzeniem zdolności w realizowaniu działań arytmetycznych. Występowanie dyskalkulii przejawiać się może w dwóch obszarach:
- Szkolnym - podczas lekcji matematyki
- Codziennego funkcjonowania - wykorzystywaniem liczb podczas codziennego funkcjonowania
Podczas webinaru zostanie przedstawiona dyskalkulia oraz jej rodzaje względem oczekiwać edukacyjnych samego ucznia, nauczyciela i rodziców.
Dyskalkulia, czyli zaburzenia zdolności matematycznych – praktyczne wskazówki
CELE:
Wskazanie:
- Przyczyn niepowodzeń szkolnych
- Etiologii zaburzeń dyskalkulii
- Metody i techniki pracy z uczniem z problemem dyskalkulii w szkole i życiu codziennym
Adresaci
- terapeuci
- nauczyciele
- pedagodzy
- rodzice/ opiekunowie
- osoby zainteresowane
Prowadzący
mgr Małgorzata Stopa - Wołowiec
pedagog, psychoprofilaktyk społeczny, terapeuta zaburzeń zachowania, terapeuta pedagogiczny; diagnosta i terapeuta w zakresie autyzmu oraz integracji sensorycznej; terapeuta ręki; terapeuta metody Svietlany Masgutowej w części ustno - twarzowej; ciągle podnosi kwalifikacje na różnych szkoleniach i konferencjach. Od 14 lat pracuje w szkole jako pedagog - terapeuta. Jest przewodniczącą zespołu wychowawczego oraz zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej.