Dysortografia czyli zaburzenie w nauce pisania – praktyczne wskazówki





Opis
Webinarium
Bardzo często zdarza się, iż jeśli dziecko popełnia dużo błędów ortograficznych to wszyscy myślą, że jest nieukiem lub używa się bardziej negatywnych określeń. Wskazać należy, że to nauczyciel pierwszy powinien zauważyć, że dziecko ma problem. Dysortografia jest rodzajem zaburzenia, które utrudnia naukę pisania. Osoby z dysortografią przejawiają problemy związane z błędami ortograficznymi podczas pisania, mimo to, że znają zasady ortografii i wiedza jak je stosować. Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać w zakłóceniach percepcji wzrokowej i słuchowej. Tematyka webinaru nakreśli, jakie objawy mogą wskazywać na początki dysortografii. Zostaną również przedstawione metody pracy z dziećmi z dysortografią.
Dysortografia czyli zaburzenie w nauce pisania – praktyczne wskazówki
CELE:
Wskazanie:
- przyczyn niepowodzeń szkolnych
- symptomów zaburzeń percepcji wzrokowej i słuchowej
- etiologii zaburzeń dysortograficznych
- metody i techniki pracy z uczniem z problemem dysortografii
Adresaci
- terapeuci
- nauczyciele
- pedagodzy
- rodzice/ opiekunowie
- osoby zainteresowane
Prowadzący
mgr Małgorzata Stopa - Wołowiec
pedagog, psychoprofilaktyk społeczny, terapeuta zaburzeń zachowania, terapeuta pedagogiczny; diagnosta i terapeuta w zakresie autyzmu oraz integracji sensorycznej; terapeuta ręki; terapeuta metody Svietlany Masgutowej w części ustno - twarzowej; ciągle podnosi kwalifikacje na różnych szkoleniach i konferencjach. Od 14 lat pracuje w szkole jako pedagog - terapeuta. Jest przewodniczącą zespołu wychowawczego oraz zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej.